6 Haziran 2017 Salı

Avrupa’da yaşayan Türkiye kökenlilerin potansiyeli

www.sueddeutsche.de
Avrupa’da yaşayan Türkiye kökenlilerin potansiyeli

Almanya’nın Bremen kentinde yaşayan fotoğrafçı-yazar İlker Maga, Türkiye’den Almanya’ya işçi göçünün 50’nci yılı dolayısıyla 2011’de Toplumun Renkleri adında fotoğraf sergisi açtı. İlker Maga, işte bu serginin devamı olarak, iki dilli foto-röportaj kitabı, ‘Toplumun Renkleri Bir Almanya Röportajı’nı yayınladı.

Vural Ünlü de İlker Maga'nın röportaj yaptığı
Türkiye kökenlilerden biriydi.
Toplumun Renkleri projesi ve fotoğraf sanatçısı ve yazar İlker Maga’nın gözlemleri
Türkiye kökenliler Türkiye’den nasıl görülüyor, bulundukları ülke toplumu nasıl görüyor? 
Bu bakışla ilgili sorunlar var mı?
Almanya'da nasıl bir toplumdan söz ediyoruz?

İlker Maga / Almanya
Fotoğraf sanatçısı – Yazar

Doç. Dr. Can Ünver
Göç Uzmanı
Antalya AKEV Üniversitesi Öğretim Üyesi

Nevzat Hoca Anlatıyor – 17. Bölüm
Prof. Dr. Nevzat Gözaydın
Avrupa'da yaşayan Türkiye kökenlilerde evlilik


Süre: 50'10"
Yayından:
İlker MAGA
   "Projenin bu kadar ilgi göstermesinin nedeninin aslında benim kişisel başarımın olduğunu sanmıyorum. En temel sorunun şu olduğunu düşünüyorum: Bu konuda çok konuşulmasına rağmen, hemen hemen her gün,defalarca anılmasına rağmen  bu konuda yazılmış ciddi bir proje olduğunu sanmıyorum. Diğer bir konu ise federal düzeyde bir göç politikası ne yazık ki yok. Konunun ilgi görmesinin nedenlerinin temelinde bence bunlar var. Ben hala kalıcı bir göç politikasının hayata geçirilmediğini düşünüyorum. Bu bence her iki hükümetin geçmişten bugüne kadar yaptığı buyuk bir hatadır. Bu hatanın bir faturası da buradaki insanların potansiyelinin hala tespit edilemiyor olması. Edilemediği için de kullanılamıyor olması.
   Meslek kavramının Alman toplumundaki yeri başka,Türkiye'deki yeri başkadır. Meslek algılarını tematize eden ve sadece başarılı değil,alanında iyi olan insanları da konuya dahil eden bir proje yapmaya çalıştım.
    Ben açıkçası hatanın karşılıklı yapıldığını düşünüyorum. Bugün 3.5 milyar Türkiyeli olmasına rağmen, aslında örgütlü bir toplum olmamasının faturasını ödüyor. O halde geçmiş hükümetler hiçbir şekilde burada yaşayan insanlara sahip çıkmadığı için Türkiyeliler Almanya'da kendi kaderiyle baş başa kaldılar. Temelinde bunların yattığını düşünüyorum. Yabancı algısına bakarsak klişelerle anlamak aslında anlama eyleminin en kolay yöntemidir. Fakat bunu bozmak için de sistematik bir şey yapılmadı. Bu arada ortaya çıkan değerlerimiz kişisel çabalarla ortaya çıktı."

Can ÜNVER
    "Bu ülkede ve bir başka ülkelerde insanlar klişelerle düşünmeye o kadar alışmışlar ki kafalarında bir Türk klişesi var. Basın,okul kitapları o klişeye uygun görüntülerle çalışırlar. Fakat  başı örtülü kadınları bol bol karşılarına çıkarırlar. Onların klişeleri bu. Ama bir opera sanatçısı Türk kadınla karşılaştıkları zaman bunu kafalarına bir türlü yerleştiremezler. Çünkü bu görüntüler çok yabancıdır onlara göre,kabullenemezler."





Derleyen:Ezra Demirhan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder